# 13 Behöver du verkligen bilen idag?

God morgon!

Dagens fråga att ställa sig, är om du verkligen behöver bilen idag eller kan transportera dig på annat sätt. Gå eller om det är väder för det cykla! Nu menar jag inte att om man har sju mil till jobbet så ska man gå men många har ett par kilometer till jobbet och tar ändå bilen av bekvämlighetsskäl. Gå istället och få lite frisk luft när du gjort din promenad fram och tillbaka har du fått vardagsmotionen. Då behöver du inte ta bilen till gymmet för att gå där en halvtimme på ett gåband!

Min dotter går till och från dagis oftast och det funkar bra, det blir en stund för prat och tid att hinna vakna till på morgonen.

Ha en härlig dag och fundera igenom om du verkligen behöver bilen till jobbet, affären eller vännen/ familjen du ska besöka. Kanske skönt att ta en promenad.

Dessutom finns mycket pengar att spara, vi har gjort en liten tävling mot oss själva ibland hemma där vi ser hur långt en tank bensin räcker... Hur länge klarar ni er?


Kommentarer
Postat av: Luna

Så sant så.

men säg mig, vad tycker du om att ta bussen då? själv vet jag inte vad jag tycker om det. Det är sant att det är bättre än att alla skulle ta varsin bil, men det finns gånger då bussarna inte har någon passagerare alls.

2012-01-24 @ 19:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0