Svar till Lovisa

Hej Lovisa,

Kul att du läser min blogg, ska bli bättre på att skriva oftare! Skriver du också en blogg förresten? :) När det gäller återvinning så är det ingen skillnad mellan hård och mjuk plast längre allt går att återvinna.

Hård plast är ju shampoflaskor, korkar på mjälkfärpackningar mm. Mm. mjuk plast är påsar, skyddande plast runt om tex. Körsbärstomater och liknande.

Det går förmodligen åt mer energi för att göra hård plast än mjuk plast... Hoppas det gav svar på din fråga :)


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tycker det är kul att få lite miljötips :) som är ganska enkla att använda :).

Ja, man kan ju återvinna all plast idag, men har för mig att det inte var så förut?

Nej, jag har ingen blogg. Vet inte vad jag skulle skriva om! Tack för svaret:)

2012-05-14 @ 23:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0