# 9 Påsar

Hej!

Har du precis som mig samlat på dig en massa påsar som bara ligger och skräpar? Vet inte hur de blivit så många men nu ska de minskas och finnas i begränsad upplaga!

När jag handlar mat så brukar jag ta med mig egen påse, det sparar massa påsar. Först tänkte jag att det skulle kännas konstigt efter att ha jobbat på Ica och träffat många som säger högt att de har egen kasse med sig som för att slippa betala. Nu känns det inte konstigt alls, testa själv!

Gratispåsar som affärer delar ut med loggan på just deras butik tackar jag nej till om jag verkligen inte behöver den. Handlar man på flera butiker räcker ju en påse att stoppa allt i.

Sparar både på miljön och plats hemma!

Bilden är tagen ifrån Aftonbladet där det står att en svensk familj i snitt förbrukar 800 plastpåsar!! Väldigt lätt att minska!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

När vi handlar brukar vi ta med egen påse, annars om vi kommer hem med nya påsar brukar de användas igen. Antingen som soppåse eller till vår källsortering. :)

2012-01-03 @ 00:52:29
Postat av: Linda

Hej Lovisa!



Kul att du läser och framförallt kommenterar, mycket skoj!



Roligt att det finns andra miljöintresserad människor :)



// Linda



2012-01-04 @ 00:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0