# 8 Shoppa mindre

Sista dagen på 2012... Nytt år står för dörren, alltid spännande med ett helt nytt år tycker jag, brukar skriva ner lite saker som jag planerat att göra och se vad som var tänkt och vad som blev gjort under året, väldigt skoj testa det du med!

Nummer åtta på listan shoppa mindre, det är klart mycket bättre för både plånbok och miljö att handla kläder av andra än av butikerna. Jag har hittat jättemycket väldigt fina saker främst barnkläder på tradera.com och på klädloppis för barn. Dessutom kostar dessa kläder mycket mindre än vad de gör i affärerna, jag har aldrig varit med om att det har varit dålig kvalité heller. Dessutom kan man själv göra sig en hacka på att sälja kläder som är använda klart eller utväxta. När Milian föddes fick vi några kläder från kompisars barn som var utväxta istället för köpta, mycket uppskattat!

Vill du ändå köpa något, välj ekologiska kläder, har sett att mycket kläder från kapp Ahl är ekologiska.

Mitt nyårslöfte shoppa mindre och göra mer saker istället!

Gott nytt år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0